NORSK FOREDRAGSFORMIDLING
HELE LANDETS KOMPETANSEHUS

KATARINA LALANDER HAMNES

FORRYKENDE SERVICE
OG KUNDEBEGEISTRING

Katarina har service og kundebegeistring som spesialfelt, og er to ganger nominert som Beste foredragsholder. Hun lærer mennesker å tenke service på en ny måte. Kunsten å yte det lille ekstra fordi det er gøy, skaper internt driv, personlig motivasjon og stolthet. Kursene hennes handler ikke om smil og definerte servicestandarder. De handler om å inspirere alle til å finne sin personlige måte å yte service på, både overfor interne og eksterne kunder.

"Hvilket sprudlende fyreverkeri du holdt i kveld: anslag, historier, dramaturgi, involvering, mimikk og punch-lines i over 90 minutter! Inspirerende!" Deltaker på foredrag

"Jeg vil bare sende deg en stor takk for et sprudlende og inspirerende foredrag på skatteoppkreverkonferansen! Jeg fikk mye å tenke på selv, og jeg tror at alle som hørte på deg kjente seg igjen i flere av de eksemplene du fortalte om. Og så er det så deilig å gapskratte!"
Hilde Pedersen, kemner
”Kan ikke tro at jeg vært her i fem timer! Har storkost meg, og håper jeg får gå på flere kurs.” Deltaker på kurs

FOREDRAG OG KURS

Kundebegeistring
En inspirerende innføring i plusskultur, firkantsyndromet og beskjedkultur! Velg "kundebegeistringsshowet" på 1,5 time, eller bygg på videre med temaer og øvelser som passer dere. Dette foredraget er meget populært og passer for alle bransjer!
Tilrettelegging for service
Praktisk øvelse som fjerner hindringer for effektiv og profesjonell service, og som danner grunnlaget for intern oppfølging.
Kommunikasjon som begeistrer
Hvordan skape kundebegeistring gjennom din kommunikasjon? Hvilke kundetyper finnes, og hvordan kan du best mulig yte service overfor dem?
Suksessfaktorer
Det lille ekstra! Hvordan få kunden til å si "vow!"?
Klagebehandling
Tips, råd og teknikker for profesjonell håndtering av klager.
Fleksibilitet
Praktisk øvelse i storformat som gir trening i fleksibilitet, samarbeid, motivasjon og kreativitet.
Fra ordremottak til salg
Hvordan kan mersalg også være god service? Spesialkurs for hotell-resepsjonister, call center og booking-medarbeidere.
Holdninger og atferd
Om alt det rare vi sier og gjør, og hvordan omgivelsene oppfatter det.
Programmere hjernen
Hvis du virkelig kan programmere hjernen, kan det brukes til mye forskjellig. For eksempel: huske bedre, nå mål, eller forandre egen atferd …
Impulstrening
Servicetrening på arbeidsplassen i arbeidstiden, med kundene til stede …
Serviceteater
Trening i å se kundens behov og våge å være offensiv!
Kundebegeistringsledelse
Tips, råd og teknikker for ledere som ønsker å utvikle servicenivået i egen organisasjon. Meget populært foredrag på ca. 2 timer. Spesielt laget for ledere som ønsker tips og ideer på hvordan de kan jobbe med servicekultur og begeistring i egen avdeling eller bedrift. Passer alle bransjer!
Merkevarebygging
En innføring i merkevarebygging. Hva er det, og hvordan kan mennesker i en serviceorganisasjon bli en del av en merkevare?
Kreativ sparring for opplæringsleder
Bruk min erfaring fra 25 år med opplæring! Dette er en 4 timers seanse der jeg hjelper opplæringsleder med å utvikle ideer til nye kurs og opplæringsverktøy. Mange innen opplæring jobber alene, og trenger derfor en "sparringpartner". Tema kan vara presentasjonsform, øvelser, innhold, materiale, og oppfølgingsaktiviteter!
Belbin Teamprofiler
Jeg tilbyr mine kunder full testing og kursing gjennom Professor Belbins teamprofilverktøy. Dette verktøyet kan brukes ved teambuilding, oppstart av nye team, evaluering/testing av nye medarbeidere samt i forbindelse med personlig utvikling.
Train the trainer
Jeg utvikler et kursprogram med oppfølgingsaktiviteter for din bedrift. Programmet bygger på bedriftens egen visjon og egne verdier. Programmet gjennomføres av interne kursledere. De interne kurslederne får to dagers trening, oppfølging og coaching gjennom et år. 160 personer i to forskjellige bedrifter har gjennomført programmet i 2014.
Herr & fru Hamnes
Til den store samlingen for bedriften eller kundearrangementet!
Foredrag på dagen: "Kundebegeistring - på jobben og på hjemmebanen" av fru Hamnes. På kvelden overtar herr Hamnes som profesjonell toastmaster og/eller rutinert historieforteller. Herr Hamnes er kjent fra TV-programmet "Rorbua" der han blant annet fortalte den klassiske historien "Logopeden"!

FORESPØRSEL

Sender skjema ...

Det oppstod en feil i serveren.

Skjema mottatt.

BAKGRUNN

Katarina Lalander Hamnes har vært  bedriftsrådgiver siden 1992, og er foredragsholder og forfatter.

Hun har sin bakgrunn fra hotellbransjen, men har som bedriftsrådgiver oppdragsgivere innen de fleste næringer, både ledende konserner og offentlige instanser.