NORSK FOREDRAGSFORMIDLING
HELE LANDETS KOMPETANSEHUS

TOVE REIDUN DIRDAL HOFSMO

MEDARBEIDERSAMTALEN 2.0
KODEKNEKKER OG INSPIRATOR

Tove Reidun utvikler og bevisstgjør mennesker individuelt og kollektivt. Hun leverer spesialsydde workshops og foredrag innen ledelse, medarbeiderskap, emosjonell kommunikasjon og selvledelse, og har medarbeidersamtalen som spesialområde. Det bys på selvinnsikt, refleksjon, praktiske verktøy og MAT-prat. Hun engasjerer, ser hver enkelt, og er kjent for å være ekte til stede. 


"Vi takker så mye for en veldig fin og inspirerende økt om mål- og utviklingssamtalen. Den ble gjennomført på en veldig god og engasjert måte."
Truls Røssland Wessel, personalsjef sjødivisjonen,  Kartverket
"Takk for godt engasjement og inspirasjon i dag! Du har fanget selskapet og den prosessen vi er midt oppe i, og ga oss en god dytt i rett retning. Vi skal ta dine råd og tips med oss inn i vår innovasjons- og endringsreise (...)" 
Leif Thune Rudlang, CEO, DELFI
"Vi har hatt Tove Reidun til å holde stressmestringskurs for oss som jobber i ledergruppen. Hun er en fantastisk inspirerende og flink kursholder, og vi har lært mange gode teknikker som vi tar med oss videre."
Karin Ørsland, servicekoordinator, Bravida
 
TEMAER FOR FOREDRAG OG WORKSHOPS

Medarbeidersamtalen 2.0
Hvordan gå fra pliktløp og dårlig samvittighet til meningsfulle samtaler som ansvarliggjør, myndiggjør og modiggjør? Hva skal til for at både leder og medarbeider gleder seg til denne viktige samtalen? Når man først skal sette av tid for å gjennomføre medarbeidersamtale med alle ansatte, hvorfor ikke benytte et system som sikrer at ledelsens strategi og verdier implementeres hos hver enkelt? Stikkord er lederroller, situasjonsbestemt ledelse, individtilpasset ledelse, flytsonemodellen, aktiv lytting og coachende spørsmål.

Medarbeiderkoden og medarbeiderskap
Medarbeiderkoden er en 3-lags metode for å utvikle aktivt medarbeiderskap: plattformen, flytsonen og den gode dialogen. Hvordan utfordre hverandre til å gå ut av komfortsonen? Hvordan skape trygge relasjoner for vekst? Hvordan nå lengre med ærlig og musikalsk kommunikasjon?

Emosjonell kommunikasjon og selvinnsikt
Følelsesbarometeret: Ta tempen! Hvordan påvirker våre følelser adferd og kommunikasjon? Kommunikasjon er viktig for å bygge trygge relasjoner og gode team. Selvinnsikt om egne følelser og ferdigheter gir deg verktøy til å mestre vanskelige situasjoner, og til å skape positive og konstruktive samtaler. Vi trenger selvinnsikt for å endre vaner og adferd, og våre verdier benyttes som veiskilt langs veien

Stressmestring – liv i endring og utvikling
Er du en ballsjonglør? Hvordan hurtiglade batteriene i en travel hverdag? Har du riktig drivstoff på motoren? Hvor langt kan strikken strekkes …? Finner du ikke av-knappen?

FORESPØRSEL

Sender skjema ...

Det oppstod en feil i serveren.

Skjema mottatt.

BAKGRUNN

Tove Reidun Dirdal Hofsmo er høyskoleutdannet innen blant annet personalledelse og psykologi, forretningsutvikling og strategi, rådgivning og veiledning.

 

Hun er utdannet inspirerende coach og mental trener.

Tove Reidun er spesialist innen fagfeltet medarbeidersamtaler og Appraisal Manager-verktøyet, og er sertifisert fasilitator av Medarbeiderkoden.

Hun har lang erfaring som leder i klesbransjen, salg, rekruttering og opplæring av ledere.

Hennes samfunnsengasjement for neste generasjons ledere kommer til syne ved at hun holder foreldrekurs for å styrke barns selvfølelse og selvtillit.