MOTIVERT OG ENGASJERT MED TRIVSEL OG ARBEIDSGLEDE
Dette foredraget bidrar til økt bevissthet hos de ansatte rundt trivsel og arbeidsglede: hvorfor det er viktig, og hva medarbeidere i alle ledd kan gjøre for å bidra i sin virksomhet. Gjennom foredraget inviteres de ansatte til dialog, og det vil også være rom for noen enkle øvelser underveis. Nina skreddersyr foredraget til bedriftens behov innenfor visse rammer, om dette skulle være et ønske.
Noen temaer:
- Hvem har ansvaret for at de ansatte trives?
- Hva skaper trivsel og arbeidsglede (og hva gjør det ikke)?
- Hva kan medarbeiderne gjøre?
- Hvilke forventninger har medarbeiderne?
- Hva trenger de ansatte, og er det egentlig vesentlig?
- RMI – rett mental innstilling – hvordan oppnås det?
Foredraget vil gi inspirasjon, motivasjon og mulighet til å ta tak i det som er viktig for et godt arbeidsmiljø med trivsel og arbeidsglede.
STRESS NED – OG BEVAR ROEN I EN HEKTISK HVERDAG
Vi lever i et prestasjonssamfunn hvor alle ønsker å prestere best mulig både på og utenfor jobben. Over tid kan det føre til utbrenthet og psykiske og fysiske plager. Foredraget gir en bevissthet om hva man kan gjøre for å unngå at dette skjer.
I dette foredraget deler Nina raust av sin egen erfaring. Man vil også bli kjent med tidstyvene vi daglig omgir oss med på og utenfor jobben.
LEGENDARISK KUNDESERVICE – HVORDAN FÅ TROFASTE OG LOJALE KUNDER
Det har aldri vært flere matvareforretninger, frisører, eiendomsmeglere, apoteker, bilforretninger … Konkurransen er stor, og en vanlig oppfatning er at det er de største som overlever. Men det bør ikke nødvendigvis være sånn. Dette foredraget vil gjøre deg bevisst på hva du kan gjøre for at kundene skal velge deg og komme tilbake gang etter gang.
POSITIV TIL JEG DØR
Mennesker som evner å se det positive heller enn det negative, finner oftere løsninger, har det bedre, og har i tillegg en positiv innvirkning på sine omgivelser.
Noen mennesker ligger det naturlig for, mens andre trenger å lære det. Det handler i stor grad om bevissthet. Dette foredraget vil gi deg nettopp denne bevisstheten på hvordan man kan lære seg å bli mer positiv.
KURS: TIL TOPPS MED TRIVSEL OG ARBEIDSGLEDE
Dette kurset er beregnet på bedrifter som tar sine medarbeidere på alvor og som ønsker varige resultater i form av økt lønnsomhet og lavere sykefravær.
Ansatte i alle ledd blir bevisste på viktigheten av trivsel og arbeidsglede og hva som faktisk må til for å oppnå det. Det kommer nemlig ikke av seg selv, og det må investeres i mer enn sommerfest og julebord for å komme i mål. Investeringen trenger imidlertid ikke koste en krone.
Trivsel og arbeidsglede skapes i fellesskap, blant annet gjennom god kommunikasjon og omsorg; hvordan de ansatte behandler hverandre som mennesker.
I tillegg til selve kurset får virksomheten med seg en rekke verktøy de kan benytte videre, slik at det de lærer blir en del av arbeidshverdagen.
Kurset skaper bevissthet om:
- Hva skaper suksess?
- Hva skaper trivsel og arbeidsglede?
- Hvorfor er trivsel og arbeidsglede så viktig?
- Hvem har ansvaret?
- Hva trenger de ansatte, og er det egentlig vesentlig?
- RMI – rett mental innstilling – hvordan oppnå det?
- Hvordan behandler vi hverandre, og hvordan påvirker dette arbeidsdagen?
Kurset vil i tillegg til inspirasjon og motivasjon, gi dere redskaper som virksomheten kan bruke videre. Dere vil få konkrete tips til små, men viktige ting dere kan gjøre de neste månedene slik at den nye bevisstheten implementeres i arbeidshverdagen. Det handler om å skape gode, positive og varige vaner.