SLIK TAKLER DU PRIMADONNAER OG ANDRE VANSKELIGE KOLLEGER
De forsurer arbeidsplassen din. De tapper deg for krefter. De stiller ikke opp når det trengs. Går det likevel an å sette pris på en egoistisk surpomp?
- om moderne motivasjonsteori som skaper bedre miljø på jobben
- om krevende kolleger: tidstyven, møteplageren, ordgyteren, gledesdreperen, bedreviteren og solstrålen
- om konfliktene som oppstår mellom medarbeidere
- om frustrasjon på arbeidsplassen
- når arbeidet er et kall, og når arbeidet ikke er et kall
- verktøy og arketypemodeller som skaper større forståelse på arbeidsplassen
- om dem som rett og slett ikke vil la seg lede
Foredragsholderen har ledet en rekke kreative miljøer i en bransje full av primadonnaer og bedrevitere. Programledere og journalister. Kunstnere og artister.
Et personlig foredrag om erfaringer fra et 25 år langt lederliv.
Målgruppe: Bedrifter og organisasjoner, ansatte og ledere.
SJEFEN SOM ALDRI TOK FEIL
Et personlig foredrag om pøbler og bedrevitere i mediebransjen.
Per Henrik Stenstrøm har 30 års erfaring fra tv, radio og print. De fleste av dem som redaksjonell leder.
I dette foredraget setter han lys på utdaterte motivasjonsteorier og mangelfullt utviklet lederskap i bransjen.
Gjennom personlige historier og eksempler tar han tilhørerne med på en reise mange vil kjenne seg igjen i. Med latter og ganske mye flau smak i munnen …
Målgruppe: Ledere i mediebransjen / ledere.
ANDRE TEMAER
- Slik får du redaksjonell omtale – sju hemmeligheter for å lykkes med PR.
- Slik blir du en bedre taler og foredragsholder – de hemmelige triksene for å fange publikum.
- Slik skriver du bedre – lær av journalistens skriveteknikker. Hvordan skrive engasjerende tekster som selger! Om å lage gull av gråstein.
- Slik spisser du budskapet ditt – budskapsformulering og hvordan lage gull av gråstein.
- Storytelling – slik blir du en bedre historieforteller.
- Slik blir du og din bedrift medias yndling – om å være best på proaktivt PR-arbeid.
- Slik bygger du bedriftens omdømme – og slik river media det ned.
- Slik tenker journalisten – redaksjonelle glimt fra Dagsrevyen til Se og Hør.
- Journalister – nyttige idioter eller livsfarlige jævler. Røverhistorier fra Dagsrevyen til Se og Hør.