MEDARBEIDERSAMTALEN 2.0
Hvordan gå fra pliktløp og dårlig samvittighet til meningsfulle samtaler som ansvarliggjør, myndiggjør og modiggjør? Hva skal til for at både leder og medarbeider gleder seg til denne viktige samtalen? Når man først skal sette av tid for å gjennomføre medarbeidersamtale med alle ansatte, hvorfor ikke benytte et system som sikrer at ledelsens strategi og verdier implementeres hos hver enkelt? Stikkord er lederroller, situasjonsbestemt ledelse, individtilpasset ledelse, flytsonemodellen, aktiv lytting og coachende spørsmål.
MEDARBEIDERKODEN OG MEDARBEIDERSKAP
Medarbeiderkoden er en 3-lags metode for å utvikle aktivt medarbeiderskap: plattformen, flytsonen og den gode dialogen. Hvordan utfordre hverandre til å gå ut av komfortsonen? Hvordan skape trygge relasjoner for vekst? Hvordan nå lengre med ærlig og musikalsk kommunikasjon?
EMOSJONELL KOMMUNIKASJON OG SELVINNSIKT
Følelsesbarometeret: Ta tempen! Hvordan påvirker våre følelser adferd og kommunikasjon? Kommunikasjon er viktig for å bygge trygge relasjoner og gode team. Selvinnsikt om egne følelser og ferdigheter gir deg verktøy til å mestre vanskelige situasjoner, og til å skape positive og konstruktive samtaler. Vi trenger selvinnsikt for å endre vaner og adferd, og våre verdier benyttes som veiskilt langs veien.
STRESSMESTRING – LIV I ENDRING OG UTVIKLING
Er du en ballsjonglør? Hvordan hurtiglade batteriene i en travel hverdag? Har du riktig drivstoff på motoren? Hvor langt kan strikken strekkes …? Finner du ikke av-knappen?